Dostali jsme se do doby, kdy je v marketingu přítomnost online nástrojů nezbytností. Sociálně sítě přinesly nový způsob komunikace zákazníka se značkou. Najednou se k sobě dokážete dostat mnohem blíž, komunikovat rychleji a přímo. Vytváříte si tak mnohem silnější vztah. Zákazník je loajálnější, vy si zvyšujete povědomí o vaší značce a váš web generuje mnohem více návštěv.
Sociální sítě už většina z nás zná a používá je denně. Facebook, Instagram či LinkedIn.
Počkat, nezapomněli jsme na něco?
Říká vám něco PINTEREST? Ano, i ten je skvělým nástrojem, jak prezentovat vaši značku či byznys velmi příjemným, elegantním a hlavně přirozeným způsobem.
Pinterest je místo, kde se měsíčně pohybuje více než 322 milionů uživatelů z celého světa. Tak proč byste tam neměli být právě vy?
Nejprve si pojďme vysvětlit, co to ten Pinterest vlastně je a jak funguje.
Tato webová stránka funguje už od roku 2010 a do dnešního dne zaznamenala prudký nárůst popularity. Platforma umožňuje svým uživatelům sdílet různé tematické kolekce fotek a obrázků, které sem umístí buď online propojením s existující webovou stránkou nebo tuto kolekci nahrají přímo z PC.
Pinterest je pro vás tím nejjednodušším způsobem, jak najít nápady pro každý z vašich produktů a virtuálně si je sbírat a dávat do kategorií.
Jak to na Pinterestu funguje?
Od ostatních sociálních sítích se značně odlišuje. Lidi spojuje prostřednictvím věcí, které se jim líbí a považují je za zajímavé, nikoliv prostřednictvím zpráv. Tento kanál používá velmi jedinečný způsob, který nefunguje na žádné jiné platformě.
BOARD anebo TABULE
Pinterest je pro vás online nástěnkou, na kterou si jednoduše připnete všechno, co vás okouzlí, co se vám líbí a považujete to za inspirativní. Každá nástěnka představuje určitou specifickou kategorii. Na svém profilu můžete mít těchto nástěnek, kolik chcete. Jejich počet je neomezený a kreativitě se meze nekladou.
Na začátku uvidíte vaši domovskou obrazovku, na které jsou umístěny tipy a nápady pro vás podle předchozích vyhledávání. Vedle tlačítka „HOME“ najdete ikonku „TODAY“, která vám přináší denní inspiraci.
Do vyhledávače následně zadejte klíčová slova, ke kterým hledáte inspiraci. Může to být opravdu cokoliv. Pro nejlepší výsledky je vhodné, pokud tato klíčová slova zadáváte v anglickém jazyce. Zajistí vám to tak nejrelevantnější výsledky v nejvyšším možném počtu.
PIN
Na obrazovce se vám zobrazí výsledky vyhledávání. V tom momentě může začít vaše pouť objevování nesčetného množství inspirací. Obrázek nebo nápad, který se vám líbí a chcete ho uložit na vaši online nástěnku, stačí jednoduše připnout „PINem“. Je to jakýsi virtuální špendlík, velmi podobný tomu, který používáme na nástěnku ve fyzické podobě.
Teď, když už víte, jak na to, můžete si vytvořit své vlastní nástěnky plné inspirace pro váš soukromý i pracovní život. Ale pojďme dál.
Proč je Pinterest atraktivní i pro podnikání?
Je ZADARMO
Nejlepší věci v životě jsou zadarmo… Nebo jak se to říká? Ano, známe mnoho dobrých forem placeného obsahu, které dosahují vynikající výsledky. Při bezplatné propagaci je to někdy obtížné právě proto, že musíme dbát na kvalitu obsahu. Jeho šíření po Pinterestu proto může vyžadovat delší čas, ale věřte nám, stojí to za to. Tak proč to nevyužít?
Zvýšení povědomí o značce
Jako pro každou firmu, tak i pro vás je nejvýhodnější být co nejvíce online. Být přítomen pro současné, ale i potencionální zákazníky všude, kde se dá. Budujete si tak vyšší povědomí o značce. Vytvořte si svůj firemní účet na Pinterestu a přizpůsobte si jej na míru vašemu byznysu.
Z vyhledávání k nákupu
Mezi hlavní výhody Pinterestu můžeme nepochybně zařadit i to, že snižuje počet kroků, které je třeba udělat při procesu rozhodování o nákupu od objevení až po uskutečnění konverze. Z návštěvníka se tak může stát potenciální zákazník mnohem dříve než na jiných sociálních sítích. Důvodem je hledání konkrétních klíčových slov, existuje i vyšší šance na skutečný úmysl nákupu. Toto publikum pro vás představuje velký potenciál, který by byla škoda nevyužít.
Traffic na vaši stránku či blog
Každý příspěvek, který na Pinterest přidáte, obsahuje také odkaz na vaši webovou stránku či blog. Každý uživatel, kterému se váš příspěvek líbí, má možnost navštívit i váš web a dozvědět se o vás něco víc. Proto pamatujte, že čím hezčí a poutavější příspěvek dáte, tím vyšší šanci na proklik od pinterestových uživatelů máte.
Tak co, přesvědčili jsme vás, abyste to zkusili? Dejte nám vědět a pokud vás Pinterest zaujal, přineseme vám v budoucnu další novinky ze světa této sociální platformy.