Mnoho firem v současné době do své marketingové strategie zařadilo i komunikaci vlastní značky přes různé sociální platformy. Jednou z možností je Instagram. Marketing prostřednictvím této sítě řadíme mezi nejefektivnější. Proč?
Odpovědí jsou vizuální média. Pod tímto pojmem si můžeme představit obrázky, videa, grafy, zkrátka cokoliv, co je pro běžného uživatele mnohem přitažlivější než nudný jednotvárný text a vyvolává to v něm jistý druh emoce. A právě to přece lidé hledají. Emoce.
Instagram je nejčastěji používaným nástrojem pro firmy, které jsou závislé na běžném publiku, jemuž chtějí prodat svůj produkt nebo službu. Ještě nikdy to nebylo jednodušší. Lidé hledají něco, co je jejich srdci blízké, přirozené.
Ve zkratce o Instagramu
Stejně jako na Facebooku nebo jiném sociálním médiu má každý uživatel svůj účet. Instagram je ale jakousi zjednodušenou verzí Facebooku. Zaměřuje se spíš na uživatele mobilů než počítačů a přináší vizuální zážitek.
Vaším hlavním úkolem je podělit se svými sledovateli o fotky anebo videa. Ty se mu ukážou v novinkách. I vy můžete přes váš účet sledovat lidi anebo firmy/značky, které jsou vám sympatické. Ty se zobrazí ve vašem feedu. Nezní to až tak složitě, ne?
Stále přemýšlíte a nejste si jistí, zda je Instagram to správnou cestou pro vaše podnikání?
Přinášíme vám pár informací, které by vás mohly přesvědčit o tom, proč je Instagram správnou volbou pro každý podnik.
- Člověk stráví na Instagramu průměrně až 53 minut denně
- V současnosti je za jeden měsíc aktivní až neuvěřitelná 1 miliarda lidí z celého světa
- Denně přibyde na Instagramu 4,2 miliardy „lajků“
- Až 33 % nejsledovanějších stories pochází z firemních účtů
- 200 milionů uživatelů navštíví aspoň jeden firemní profil za den
Tolik potenciálních klientů na jednom místě! To je přece velmi výjimečné, že? Neexistuje jediný důvod, proč Instagram nevyužít. Obrovská databáze skutečných lidí sdílejících jejich každodenní radosti, ale i starosti umožňuje kontakt one-to-one. A to je přesně to, co lidé v současnosti vyhledávají a nejvíc oceňují.
6 výhod, které vám Instagram nabízí
1. Je zdarma
Pokud se rozhodnete stát se součástí Instagramu, budete k tomu potřebovat jen 3 věci: mobilní zařízení, připojení na internet a trochu trpělivosti. Proces zakládání účtu je ale poměrně jednoduchý a nezabere vám víc než pár minut. Tak, proč to nevyužít?
2. Pomáhá zvýšit povědomí o značce
Vaše logo umístěné na profilové fotografii, váš profil jako galerie vašeho portfolia, zobrazená přímo „v akci“. Lidi zajímá i příběh, který je za všemi produkty, ne jen samotný produkt. Jak už bylo řečeno, v lidech je potřeba vyvolat emoci. A Instagram nám to všem zjednodušuje. Vytvořte příspěvek o vás, vašem produktu, s lidmi, kteří ho používají.
3. První i poslední věc, kterou člověk během dne vidí
Jaká je typická denní rutina uživatele Instagramu? Ráno vstane, ještě ani nerozlepí oči a už má v ruce telefon, na němž si prohlíží nejnovější příspěvky. Chce mít zkrátka přehled o tom, co se událo, hledá novou inspiraci pro začínající den. Proč byste se nemohli objevit mezi nejnovějšími příspěvky i vy?
Stejně tak to platí i večer. Co udělá milovník Instagramu? Unavený po celém dni si lehne do postele, prstem scrolluje po news feedu a zjišťuje, co nového přidali lidé nebo značky, které sleduje. Což je jistě výborný způsob, jak se mu znovu připomenout a zvýšit tak míru povědomí o své značce či pravděpodobnost zisku nových zákazníků.
4. Vysoká míra „engagementu“ neboli angažovanosti sledovatelů
Vícero studií uvádí, že právě poměr a počet „lajků“ na Instagramu výrazně převyšuje poměr a počet „lajků“, ale i komentářů na jiných sociálních sítích. Je to skvělá cesta, jak se zákazníkem komunikovat, vytvářet si vztah a zvýšit jeho loajálnost vůči vaší značce a produktům.
5. Vizuální marketing
Není žádným tajemstvím, proč Instagram získal na popularitě, a to přímo závratnou rychlostí. Když přemýšlíte o vaší marketingové strategii, tak proč nesáhnout po vizuálním obsahu, který víc lahodí oku vašeho publika a hlavně je zapamatovatelnější?
Obrázek znamená méně textu, víc pozornosti od potenciálního nebo existujícího zákazníka, inspirace. Určitě jste už slyšeli o frázi: „Jeden obrázek řekne víc než tisíc slov.“ U Instagramu to platí dvojnásob.
6. Vysoká míra zhlédnutí u příspěvků
Pokud budete mít kvalitní obsah příspěvků a použijete vhodné hashtagy, můžete zajmout širokou veřejnost a získat mnoho sledovatelů. Ti potom uvidí každý další příspěvek, který uveřejníte. Obrázky a videa tak mají potenciál zasáhnout obrovské množství lidí, které se stávají vašimi možnými zákazníky v budoucnu.
Je třeba proto dbát na to, aby to, co vytváříte, korespondovalo s vaší značkou, cílem, vizí a poselstvím a abyste vytvářeli hodnotu, kterou chcete lidem dál nabízet.
Zdroje:
https://www.searchenginejournal.com/instagram-facts/314439/#close
https://nealschaffer.com/advantages-using-instagram-business/