Zde je několik důvodů, proč byste měli komunikovat přes web aktivně a pravidelně. Téměř každý nový web vám umožní ve více či méně jednoduché formě publikovat nové a aktuální informace o dění ve vašem podniku. Tuto sekci na webu obvykle nazýváme novinky nebo akce. Obvykle je to hned druhá nebo třetí položka v menu a část obsahu bývá dokonce umístěna na úvodní stránce. Proč je tomu tak? To kvůli tomu, že aktuálním informacím je na webu přikládán tak velký význam.
1. Pište o tom, co se ve vaší firmě právě děje.
Samozřejmě doporučujeme zaměřit se na pozitivní informace, případně zajímavosti. Věříme, že každý sektor přináší mnohé zajímavosti a informovat o nich je ve prospěch věci.
2. Aktuální informace ocení každý návštěvník
Hned první signál, který vaše společnost může takovouto formou vyslat je ten, že jí záleží na udržované komunikaci. Aktuálnost textů a fotografií ujistí návštěvníka o relevantnosti prohlížené webové stránky.
3. Přispívejte na stránky pravidelně
Už století je každému jasné, že novinka z před měsíce není žádnou novinkou, ale starou zprávou. Od internetu každý očekává, že bude přinášet aktuální a svěží informace. Využijte vaše CMS (Systém pro správu obsahu) pro pravidelné přispívání.
4. I nudná branže nabízí něco zajímavého pro web
Nikoho nebude zajímat generická formule pro představení právnické, obchodní nebo stavební společnosti. Raději napište o něčem jedinečném a zajímavém. Právní kanceláře rádi přinášejí informace o změnách v zákonech, které považují pro své klienty za užitečné. Obchodní společnosti mohou informovat o novinkách v sortimentu a například stavební firma může přinášet informace o zajímavých projektech nejen ze své dílny. Vždy se dá psát o trendech ze světa. Jejich komunikací dáváte klientům jasně na vědomí, že jejich sledujete a adaptujete.
5. Podělte se na webových stránkách o informace ze zákulisí
Pokud vám to vaše obvyklá mlčenlivost dovoluje a nikomu tím neuškodíte, dovolte návštěvníkům webových stránek nahlédnout do fungování vaší společnosti. Napište o zajímavostech jednotlivých procesů výroby, obchodu nebo řešení různých situací. Pokud to děláte dobře, tyto autentické informace každého přesvědčí, že právě vy jste ten správný dodavatel.
6. Sdílejte nové příspěvky na vašem webu přes sociální sítě
Je to jednoduché, nový článek, nové foto, pravidelný příspěvek, opakovaný návštěvník. Poté, co úspěšně publikujete svůj nový příspěvek na vašich webových stránkách, ho nezapomeňte sdílet například přes Facebook spolu s odkazem na web.
7. Využívejte multimediální obsah ve vašich příspěvcích
Téměř každá webová stránka a její systém správy obsahu podporují publikování informací ve formě textu, obrázků, ale i videí a zvukových stop. Všichni dnes už vědí, jaké vyspělé nahrávací zařízení představují jejich smartphony. Jednoduché video natočené telefonem může velmi dobře posloužit na blogu nebo jako součást článku.
8. Blogujte na vašem webu
Začalo vás psaní bavit? Našli jste ve firmě pár nadšenců, kteří chtějí ochotně přidávat příspěvky na web? Nechte si do webových stránek implementovat pokročilý blogový systém a publikujte, kolik to jen půjde. Hlavně pro e-shopy nabízíme integrované řešení propojení blogu s katalogem výrobků, které vám umožní velmi jednoduché navádění čtenářů až k samotnému výrobku v e-shopu.
9. Podporujte diskuzi a sdílení vašich příspěvků
Stačí implementovat možnost diskuze přímo přes Facebook a každý váš článek může na internetu ožít. Každý nový příspěvek v diskuzi navíc sdílí váš obsah ve svém sociálním kruhu, čímž se podporuje organické šíření informací a stoupá relevantní návštěvnost vašich webových stránek.