Ze strany podnikatelů a podniků všech velikostí a zaměření již několik let slýcháme opakovaně řečnickou otázku: „Na co nám bude nová webová stránka?“
Samozřejmě, že přihlížíme na jednotlivé oblasti podnikání s odlišným zaměřením, cílovou skupinou i způsobem prodeje a klientům tak doporučujeme řešení, které jsou logické a ekonomické. Jinak řečeno, společnosti orientované na úzkou klientelu B2B s převážně osobním prodejem nedoporučujeme přesunutí kampaně a komunikace na web a sociální média, ale doporučíme jim aktualizovat základní informace o firmě a jejich službách ve moderní, graficky profesionální a technicky aktuální formě webstránky.
Každá společnost si zaslouží kvalitní a hezký web, ať už to bude minimálně řešení úvodní stránky s kontaktem nebo komplexní web s pokročilými funkcemi.
1. Komunikujete, že vaše firma funguje
Na světě je mnoho společností, které spí nebo jen tak přežívají. Své nejlepší léta mají za sebou a nikdo vlastně netuší, zda ta paní sekretářka, kterou je vidět přes okno, je opravdová, nebo jen papírová maketa.
Udržováním webových stránek v aktuálním grafickém a technickém provedení, ať už se jedná o jednostránkovou prezentaci nebo komplexní web, dáváte jasně najevo, že fungujete a jste aktivní společností.
2. Kontakt a fakturační údaje
To nejužitečnější, co na webu můžete mít, je obyčejný kontakt a případné fakturační údaje vaší společnosti. Nezískáte tím nové klienty, ale už jen při cestě na setkání u vás bude někdo potřebovat kontakt, naťukat adresu po cestě do telefonu a bude očekávat, že tam telefonní číslo a ulici najde. Nezklamte ho.
3. Responzivita webových stránek
Jak se zmiňuje v bodě číslo 2, vaši klienti budou často přistupovat k vašim webovým stránkám už jen kvůli kontaktu a základním informacím o společnosti nebo výrobcích. Ve většině případů to budou dělat přes smartphone nebo tablet. Tady přijde vhod responzivita, která obsah graficky upraví do flexibilní podoby a zobrazí jej přátelsky na každém zařízení.
4. Aktuální informace o vaší společnosti na webu
Aktuálnost informací na vašich webových stránkách je prioritou číslo jedna. Dohlédněte na jejich správnost a jasně komunikujte, že vám na lidech, kteří je hledají, záleží.
5. Grafické zpracování webových stránek – webdesign
Do práce také chodíte pěkně upravený a i farmář si rád obuje nové holínky, tak proč byste měli zanedbávat vzhled vašeho webu? Grafický design se mění tak, jak doba postupuje a krok s ní doporučujeme držet aktualizací webu minimálně každé dva roky.
6. Technické zpracování webových stránek
Internet a technologie se vyvíjejí ohromnou rychlostí, proto to, co bylo moderní před dvěma lety, už bude dnes pravděpodobně zastaralé. Průběžné investice do webových stránek se vyplácí a jasně komunikuje váš zájem o sebeprezentaci na úrovni. Pokud nedokážete držet krok s dobou na vlastním webu, jak budou na tom asi vaše výrobky a služby? Je to jasný signál, který netřeba podcenit.
7. Sociální média
Váš web by měl být kompatibilní s prvky na snadné sdílení informací prostřednictvím sociálních médií. Při aktualizaci webových stránek určitě nezapomeňte na integraci těchto užitečných funkcí.
8. SEO nebo optimalizace pro vyhledávače
Aktualizace technického a grafického zpracování vašich stránek přinese zároveň automatickou optimalizaci jejich obsahu pro současné nároky vyhledávače Google, čímž umožníte rychlé a snadné dohledání vašich stránek potenciálním zájemcům o informace o vás.
9. CMS – Systém pro správu obsahu
Nový webdesign s sebou přinese i možnosti, jak si aktualizovat obsah vašich webových stránek rychle a jednoduše. Implementuje se v různé podobě a náročnosti, od jednoduché zprávy jednoho modulu na publikování novinek a fotografií po komplexní systém administrace obsahu a rozšiřování webových stránek. Aktualizujte váš obsah a lidé se na váš web budou vracet.
10. Dobrý webdesign už jen z principu
Nikdy nevíte, kdo vybírá společnosti do výběrového řízení a chybí mu ta poslední do počtu. Díky novému a aktuálnímu webdesignu dáváte jasně na vědomí, že jste tady a fungujete. Možná vám to právě jeden úspěšný tendr několikanásobně vrátí. Držíme palce.