MAISON D'IDÉE Prague

Jaký typ webdesignu zvolit pro váš projekt?

Kreativní a originální nebo konzervativní a funkční. Při pohledu na problematiku v průběhu uplynulých 10 let můžeme jednoznačně říci, jakým směrem se webový design ubírá. I my jako profesionálové se umíme nadchnout nad originálními a kreativními weby, které však musí být vytvořeny ve správný čas a na správné adrese.

Trend standardizace webového designu

Na jedné straně je zde jednoznačný trend utilizace a standardizace webového designu, který ocení každý uživatel. Primárním účelem každého webu je přínos hledaných informací, a to pokud možno co nejrychleji a bez bolesti. Nikdo dnes nemá čas hledat, kde je ukryto menu nebo kontaktní informace, proč se musí vracet do jiné části stránky pro informaci, kterou potřebuje tam, kde je nebo řešit otázku, zda je chyba v jeho zařízení, když se stránka nezobrazuje správně. Zavádění masově rozšířených platforem, které jsou komunitně vyvíjeny a laděny, sice eliminuje určitou možnost odlišení se jednoho webu od druhého, na druhé straně však pomáhá standardizovat alespoň základní aspekty webového designu a celkové funkcionality internetových stránek.

Funkcionalita webstránek

Standardizaci funkcionality a celkové kompozice webdesignu doporučujeme především pro střední a velké společnosti, jejichž zákaznická základna je široká a lidé využívají jejich stránky spíše pro druhotný kontakt se značkou. Jejich návštěvníci tak ocení aktuálnost informací, typické uživatelské rozhraní a rozložení navigačních prvků i celkovou schopnost webových stránek přizpůsobit se všem přístupovým zařízením.

Originální a kreativní webdesign

Originálnější a kreativní webdesign na druhé straně ocení marketingová oddělení, která potřebují nutně implementovat alespoň určitou část kreativy do webového řešení. To by mělo být schopno adaptovat svůj design komunikaci značky, případně ho umět přizpůsobovat sezónním kampaním. Jeho účel je mimo informování i v samotném promovaní výrobku nebo služby, proto implementace interaktivních prvků bývá vítaná.

Kreativní a nestandardní webdesign doporučujeme pouze pro podporu kampaní formou minisite

Kam ale umístit ten nejbláznivější webdesign? Jednou z kategorií, kde má význam tvorba webových stránek s neobvyklou a nestandardní navigací nebo formou zpracování obsahu, jsou určitě neziskové projekty, eventy nebo promo pro jednotlivce. Zde se apriori očekává, že návštěvník již vysloveně hledá informace o konkrétním projektu a je ochoten setrvat na webových stránkách a o něco déle, případně vstoupit do interakce s nimi.

Druhou kategorií je tvorba tzv. minisite nebo ministránek, které vznikají krátkodobě jako doprovod aktuální kampaně. Plně využívají grafiku a kreativu konceptu, implementují interaktivní prvky nebo hry a slouží pro pobavení, prodej, sekundární komunikaci značky, případně jako skvělý nástroj virálního marketingu.

Výběr konceptu vám doporučí webdesignér, poradit si umíme s každým případem.

Exit mobile version