#breadway #retail #fmcg #packaging #byMAISON
Úspěšnost packaging projektů se často odvíjí od úzké spolupráce s tiskárnou a od celkového souladu a kvality všech procesů, které je potřeba dobře řídit. Pouť našich křupavých obalů se začala na displejích a zkušebních výtiscích, pokračovala přes foto studio, tiskárnu a skončila v regálech oblíbených provozů a u vás na stole.
Breadway je česká pekárenská společnost, která umně spojuje poctivou tradici a moderní technologické postupy. Momentálně je dodavatelem mraženého pečiva do českých prodejen řetězců Lidl, Tesco a Kaufland, kde se produkty dopékají a prodávají čerstvé. Od roku 2019 zásobuje prodejny i hotovými balenými výrobky, s jejichž obalovým designem nás společnost Breadway požádala o pomoc.
Komplexní packaging zadání odstartovalo dlouhodobou spolupráci
Klient nás po předchozí spolupráci oslovil s redesignem obalů krájených chlebů. Po zkušenostech se specifickými požadavky a technologickými limity tisku z minulé spolupráce jsme věděli, že práce na nových obalech nekončí jen u pěkného a funkčního designu. Abychom dosáhli klientovu i naši absolutní spokojenost, tak jsme tuto komplexní packaging zakázku řídili od grafických návrhů přes fotografie, DTP přípravu až po supervizi a finální ladění přímo v tiskárně. Tak vznikla dlouhodobá a intenzivní spolupráce se značkou Breadway.
Úkolem bylo vytvořit nové obaly pro všechny produkty ve variantách zvlášť pro Lidl a Kaufland. Požadavek, který určoval směr celého procesu designu, zněl tak, že větší plocha obalu musí zůstat průhledná. Vzhledem k materiálu a typu tisku byl jasnou volbou flexotisk.
Co jsme museli rozlousknout ještě před prvním návrhem
Před redesignem byl obal pro Kaufland vertikálně rozdělen na průhlednou a potištěnou část, což způsobovalo v tiskárně potíže spojené s nerovnoměrným navíjením obalů na kotouč a jejich následnou deformaci. Tento problém byl vyřešen nánosem laku na nepotištěnou část tak, aby se tloušťka plochy obalu vyrovnala. Redesignem jsme tuto potenciální komplikaci zažehnali tím, že jsme do návrhu vsadili vodorovný pás přes celou šířku obalu. Ten nese barevný kód daného výrobku a zároveň kompenzuje rozdíl ve výši potištěného a čistého materiálu, aby v tisku nedocházelo k chybám. V případě adaptace designu pro Lidl jsme, vědomi si omezení, šli úplně jinou cestou a dominantu obalu tvoří štít zasazený do středu.
Jelikož jsme redesignovali všechny obaly, měli jsme volnější ruku při tvorbě obalu v detailu, ale i v kontextu celé řady. Výrobky mají rozdílnou šířku nebo výšku, a proto jsme potřebovali všude umístit grafické prvky na stejnou úroveň, aby se produktová řada sjednotila v obchodech, v katalogu nebo na webu.
Naše všestrannost jako přidaná hodnota
V rámci přípravy obalů jsme in-house vytvořili i produktové fotografie, ty byly podle zadání součástí obalového designu. A nejen to, fotografie se dodnes používají v interních prezentacích firmy, na webu nebo v katalozích. Při této příležitosti vznikly v naší režii i imageové záběry, které společnost Breadway využila také.
Po každém větším kroku jsme pořizovali zkušební makety, na kterých jsme se snažili vyladit obsahovou a kompoziční část designu. Museli jsme počítat s deformacemi obalu a myslet na viditelnost různých elementů a loga. Během celého trvání této packaging zakázky jsme pravidelně konzultovali postupy s naším specialistou na tisková data a se samotnou tiskárnou, kterou jsme si s klientem společně vybrali. Eliminovali jsme tak případné komplikace a věděli jsme, jaké mantinely představuje tiskařská technologie, materiál nebo barvy.
V tisku jsme si to doladili
V tisku jsme použili maximální počet barev, který umožňuje flexotisková technologie. Primární barvou obalů je černá, tu jsme museli vytvořit dvojitým nánosem barvy, tak abychom docílili dokonalou hlubokou černou. Jelikož jsme zvolili průhledný materiál, bylo nutné celou grafiku podtisknout i bílou.
Klient chtěl mít jistotu, že projekt bude úspěšně dokončen finální produkcí obalu v tiskárně. I ten nejlepší grafický návrh packagingu může ztroskotat právě v této fázi. Breadway nás proto pověřil odbornou tiskovou supervizí. Předali jsme tak zákazníkovi hotový obal, jako výsledek naší komplexní a rozsáhlé práce. Klientova investice do poslední etapy procesu se mu vrátila ve formě 100% spokojenosti s finálním výsledkem.
Taková ucelená a dlouhodobá packaging spolupráce dělá radost nám i klientovi, protože mu dokážeme zaručit společně zamýšlený výsledek. Klient je spokojený s efektivitou, kvalitou a souzněním procesů, které za něj vyřešíme my. Jako dodavatel, který řídí a dohlíží na celou zakázku, jsme zase spokojeni, že můžeme být absolutně ztotožněni s výstupem, za který jsme zodpovědní.