#klasik #stnicolaus #packaging #byMAISON
Společnost ST. NICOLAUS od nás získala ucelený balík packaging služeb, a to od prvních grafických návrhů až po finální supervizi při tisku. Po celou dobu se klient mohl opřít o kvalifikovaný tým odborníků, kteří ho tímto náročným procesem obalového designu dokázali provést.
Největší výrobce lihovin na Slovensku, společnost ST. NICOLAUS, nás požádal o redesign produktové řady Klasik. Tu tvoří tradiční a oblíbené destiláty, které si zakládají na vyváženém poměru kvality a ceny a mají stabilní základnu konzumentů.
Komplexní řešení celé problematiky packagingu
Naším úkolem bylo citlivě navázat na stávající design, ale zároveň jej posunout do podoby, která bude co nejlépe korespondovat s výjimečnou pozicí této produktové řady na trhu.
Šlo o komplexní řešení celé problematiky packagingu. Čekala na nás výzva v podobě pestré škály produktů, které potřebovaly nový design etiket, a to v různých velikostech.
Originální ilustrace na etiketách
Vytvořili jsme několik grafických návrhů, v nichž zásadní roli hrají originální ilustrace. Ty znázorňovaly buď typickou surovinu, která je součástí daného produktu, anebo odkazovaly na místa či oblasti, v nichž tyto tradiční slovenské výrobky vznikají.
I kvůli originálním autorským ilustracím se vyplatilo koncept packagingu pečlivě naplánovat už na samém začátku. Aby výsledný dojem z etiket byl ten, jaký jsme zamýšleli, bylo nutné dobře zvolit rovněž vhodný papír a technologii tisku.
Hlavní záměr: nic nepodcenit
Jednalo se o klasický ofsetový tisk a kombinaci CMYK a Pantone barev. Pro etikety jsme vybrali stříbrný papír. V tu chvíli bylo jasné, že bude třeba řešit i různé úrovně metalického odlesku a brát v potaz také to, jak se budou chovat jednotlivé barvy.
Nechtěli jsme nic podcenit, a tak jsme pečlivě kombinovali a ladili barvy tak, aby došlo k maximálně možnému krytí barev. Uvědomovali jsme si, že odlesky mohou vypadat v každém světle jinak.
V tiskárně v roli supervizora
Abychom dosáhli kýženého výsledku a maximální spokojenosti na straně klienta, tiskárny i naší, dohodli jsme se společně na tom, že nátisky a první tisky budeme řešit v roli supervizora přímo v tiskárně.
Neodradil nás ani fakt, že tato fáze řešení packagingu nastala v první vlně lockdownu. Za přísných bezpečnostních a protiepidemických opatření jsme byli fyzicky u toho, kdy se tiskly etikety takzvaným soutiskem.
Rovněž v tomto případě bylo zjevné, že pečlivá příprava se u obalového designu vyplatila. Přestože šlo o větší množství etiket a druhů, nastaly v tiskárně už pouze drobné úpravy. I tato část packaging projektu se tak odehrála bez výraznějších komplikací.
Intenzivní komunikace všech stran
Po vzájemné dohodě s klientem se celá zakázka rozšířila rovněž o redesign loga produktové řady Klasik a kartonů, do nichž se výrobky balí. Navázali jsme na historické logo společnosti ST. NICOLAUS, které jsme propojili s produktovou řadou Klasik s ohledem na aktuální výsek etiket.
Potěšilo nás, když největší výrobce lihovin na Slovensku ocenil, že od nás při této zakázce získal komplexní balík packaging služeb, a to od prvních grafických návrhů až po finální supervizi při tisku.
Klient tak na konci dostal produkt, který byl společným výsledkem snažení všech tří složek, tedy naší agentury, jeho a tiskárny. Po celou dobu se mohl opřít o kvalifikovaný tým odborníků, kteří ho tímto náročným procesem dokázali provést.
V případě redesignu produktové řady Klasik si troufáme tvrdit, že jsme společnými silami dosáhli toho, že díky intenzivní komunikaci všech tří stran vše dopadlo tak, jaký byl původní záměr.